BESTÄLLNING AV ROSETTER:
Rosettbeställningar tillverkas först efter lagd beställning.
Om önskad beställningen mot förmodan inte skulle vara möjlig att genomföra (d.vs att hinder för tillverkning föreligger) återkommer vi inom kort med denna informationen och erbjuder i första hand ett alternativ. Skulle alternativet inte vara av intresse så makuleras beställningen och ev inbetalda pengar återbetalas omgående.
Observera att beställningen inte är bindande från våran sida innan leveransbesked skickats ut.

BETALNING:

KLARNA CHECK OUT
Vi samarbetar med Klarna för samtliga beställningar.  Välj mellan faktura, betalkort eller internetbank.

OBSERVERA: FAKTUROR FRÅN KLARNA SKICKAS UT I SAMBAND MED ATT VARORNA LEVERERAS (EJ VID BESTÄLLNINGSTILLFÄLLET). 
VID KORTKÖP/INTERNETBETALNINGAR SÅ RESERVERAS ENDAST PENGARNA FRÅN KONTOT FRAM TILL LEVERANSBESKED FRÅN OSS.
PÅ DETTA SÄTT KAN DU VARA SÄKER PÅ ATT VI INTE DRAR PENGAR ELLER FAKTURERA INNAN VI SKICKAT DIN BESTÄLLNING.


LEVERANS:
Alla beställningar skickas med posten och är fraktfritt för beställningar över 250:-. Övriga beställningar kostar 19:- i frakt.
Leveranstiden kan variera beroende på flera faktorer.
Målet är att alltid kunna skicka beställningar så fort som möjligt och.vanligtvis inom 10 dagar efter lagd beställning.
Vid vissa tillfällen såsom kampanjer, semestrar och högtider kan längre leveranstider förekomma.

Information om ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.
Kontakta mig alltid innan du returnerar.

OBSERVERA: ÅNGERRÄTT GÄLLER INTE VID BESTÄLLNINGAR SOM AVVIKER FRÅN STANDARDSORTIMENT DÅ DESSA BLIR PERSONLIGA.

REKLAMATIONSVILLKOR:
För att reklamera en felaktig eller defekt vara kontakta oss omgående. reklamationen skall anmälas senaste 3 dagar efter mottagandet för att vara giltig.
Vid en konstaterad defekt/felaktig vara skickar vi dig en ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att det är möjligt. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara, görs en återbetalning.

Om du inte är nöjd med varan/tjänsten du erhållit, tveka inte att kontakta oss så vi kan försöka lösa problemet. Är du fortfarande inte nöjd efter vår kontakt och vill gå vidare med ditt klagomål. klicka på denna länken till EU:s Online dispute Resolution ODR.

ÖVRIGT:
Då rosetterna kan innehålla små delar, bör rosetterna på mindre barn alltid användas vid vuxens tillsyn.
Rosetterna är inga leksaker.
Det är ovanligt, men limmet kan lossna från spännet om det tex blir blött eller utsätts för oaktsam påfrestning.
Även spännet rosetten sitter på bör hanteras varsamt.
Alla rosetterna är handgjorda och noggrant tillverkade, men skulle det vara något du inte är nöjd med så tveka inte att kontakta oss.
Alla storlekar på rosetterna är ca.
Observera att färgerna på skärmen kan skilja sig från verkligheten.
Vi reserverar oss för slutförsäljning och tryckfel.


Dataskydds & Integritetspolicy  (GDPR)

För att säkerställa att de identifierbara personuppgifter som TEMC Handelsbolag hanterar och samlar in följer det EU direktivet (GDPR) har vi tagit fram denna dataskydd & integritetspolicy.

Ansvarigt Företag
Ansvarigt företag för insamling, bearbetning och användning av personrelaterade uppgifter är TEMC Handelsbolag och Personuppgiftsansvarig hos oss är Christian Alemyr.   

Vilka personuppgifter sparar TEMC Handelsbolag och Varför?
TEMC sparar endast uppgifter som krävs för att upprätthålla avtalet mellan dig som kund och oss som säljare. Dvs namn, adress, mail och telefonnr.

Vart sparar TEMC Handelsbolag identifierbara personuppgifter?
Eventuella identifierbara personuppgifter sparas på flertalet olika plattformar beskrivet enligt nedan,

1) i vår handelsplattform hos quickbutik.com. Här sparas alla ordrer med innehåll om ordernr, namn, adress, mail och telefonnr. Helt molnbaserat och säkert krypterat från obehörigt intrång.
2) I vår handelsplattform hos klarna.se. Då vi använder oss av klarna för betalningar så sparas samma uppgifter som ovan även där. 

3) I vårt molnbaserade ekonomisystem. För att följa bokföringslagen lagrar vi även alla beställningar i vårt bokföringsprogram med ovannämnda uppgifter.
4) Identifierbara personuppgifter kan också eventuellt lagras på vår säkert krypterade mailserver i form av email adresser och signaturer i mottagna mail. Dessa sparas endast i de fall då lagligt stöd för fortsatt lagring finns. Övriga mail raderas omgående.

Hur länge sparar TEMC Handelsbolag identifierbara personuppgifter?
Vi sparar eventuella identifierbara personuppgifter så länge det finns krav enligt bokföringslagen samt då det finns andra lagliga stöd för att spara uppgifterna. Då uppgifterna inte längre är relevanta skall dom senast 6 månader efter upptäckt raderas eller maskas. Detta såvida inte annan svensk lag eller myndighet kräver fortsatt lagring.

Hur går man tillväga om man vill veta vilka identifierbara personuppgifter TEMC Handelsbolag sparat samt om man önskar få dessa ändrade eller raderade?
I de fall man önskar information, vill ändra eller få sina identitetsbara personuppgifter raderade kontaktar man TEMC Handelsbolag via telefon (+46 706 49 66 81) eller mail (christian@temc.se)
Såvida önskemålet inte strider mot befintligt avtal eller annan svensk lag, kommer vi utan dröjsmål utföra den önskade åtgärden. 

Lämnar TEMC Handelsbolag ut insamlade identitetsbara personuppgifter till tredje part?
Då vi använder quickbutik.com som handelsplattform, Klarna för att processa betalningar samt Visma för bokföring, så låter vi dessa aktörer lagra personuppgifter på respektive plattform. Vi har med dessa aktörer personbiträdesavtal för att skydda dina uppgifter. TEMC Handelsbolag lämnar aldrig ut personuppgifter till tredje part utan att ha behörigt tillstånd från berörd person, såvida inte annan svensk lag eller berättigad myndighet kräver det.

Vart vänder jag mig om jag anser att mina personuppgifter hanterats eller lagrats i strid mot EU direktivet (GDPR)?
Om du anser att dina personuppgifter på något sätt behandlats i strid mot EU direktivet vänder du dig till Datainspektionen som är ansvarig myndighet.